A Dacia történelme Szerelési tanácsok Adás-vétel A Dacia Magyarországon
Fórum Tagok Letöltés E-mail

TRA 395

Ákos /TRA395/ vagyok, és bemutatnám a kocsimat, DFH-803-at. 1987.03.23-án került forgalomba, úgy emlékszem azóta áll a családunk szolgálatában. Az első rendszáma DI 20-90 volt. Édesapám mindig nagy becsben tartotta, és ápolta. Többször jártunk vele külföldön, legmesszebb Németországig utaztunk vele, de megjártuk többször Ausztriát és az egykori Csehszlovákiát is. 1996-ban kapott a kocsi frissítő fényezést, és karosszéria javítást. Édesapám halála után én kerültem át az anyósülésből a kormány mögé, és hamar megszerettem ezt a kocsit, nem adnám el. A kocsiban kizárólag Dacia alkatrészek, részegységek találhatók, még amikor csupán egy bal oldali tükörről volt szó, akkor sem engedtem ebből. Kocsi sohasem szenvedett balesetet. Jelenleg 112 ezer kilométer van benne. A maximális sebessége sík terepen 135 km/ó, és 95 km/ó körül kezd a motor zajos lenni. A váltó 4 sebességes, ideális esetben 15, 25-30, 45-50 km/ó sebességnél kell váltani. Huzatni kettes fokozatban max 50-ig,  hármasban max 75-ig érdemes, de miután szeretem a kocsit, ilyeneket csak nagyon indokolt esetben követek el. Nagyobb emelkedőn, kábé 6% felett a 4-es fokozat már mintha nem is lenne, és kábé 18% felett a hármas is eltűnik. Eddigi legkisebb fogyasztás 6,9 l/100 km volt. Ezt Grazból hazajövet követtük el, miközben a 84-es úton többször 135 km/ó-val is mentem éjjel. A fogyasztás amúgy 7…8 l/100 km közé szokott esni. Bármilyen kérdésetek van a kocsival kapcsolatban, a furge_gyik@freemail.hu -n szívesen válaszolok rá.

<<< vissza