A Dacia történelme Szerelési tanácsok Adás-vétel A Dacia Magyarországon
Fórum Tagok Letöltés E-mail

Első fék ellenőrzés, javítás|afitos

Én a következőket szoktam fékjavításkor csinálni
1 A betéteket nézd meg nincs e megégve. (Bökdösd meg csavarhúzóval), ha kell cseréld ki.
2 A Dacia fékje hajlamos a befogásra.
3 Amikor le van véve a féknyereg legalább egy szer meg szoktam járatni, egyedül is meg lehet csinálni, két db. kb 24-es csillagkulccsal vissza tudod nyomni a dugattyút ütközésig, majd kb 20 pumpálással járasd ki, ezután ismét nyomd vissza-és így tovább még egyszer, nem árt levenni visszanyomott állapotban a porvédőjét és kinyomott állapotban valamilyen kenőanyag spray-vel befújni és úgy visszanyomni, azután porvédőt visszatenni.
4 A rugalmas lemezeket, amik a fékpofák zörgését akadályozzák meg, olyan módon hajlítással megigazítani, (a két végüket), hogy a fékpofák húzósan menjenek be, de ne szoruljanak nagyon.
5. A két féknyereg kitámasztó rugó is előfordul, hogy túl erős, így az úszónyerges fék nem tud oldani, befog fékpofák túlmelegszenek. Ki szoktam venni őket és kicsit a formájukat alakítani.
6. A csúszkákat, amik a nyerget rögzítik meg kell csiszolóvászonnal tisztítani, zsíros kézzel megfogás hasznos, zsírozni nem szabad. Az 5. pontban említett rugókat ha jól formáztad akkor ez a két csúszka csavarhúzóval kalapálás nélkül húzósan tolható a helyére.
Ezután a Dacia fékjével hosszú távon nem szokott gond lenni.
Ja és azt mindig le szokták írni, így én is leírom : A fékszerkezet nem tűri a barkácsolást, csak akkor javítsd ha figyelmes vagy és van ilyen vénád.
Bocs, ez talán egy kicsit kioktatósra sikerült.

<<< vissza